dinsdag 23 juni 2015

Genemuider liefdesslotjes

Vanaf heden kunt u Genemuiden plaatsen in een rijtje met Parijs, Praag, Berlijn en Londen. Het hipster fenomeen ‘liefdesslotjes’ heeft ook hier zijn intrede gedaan. Hierbij hangen geliefden een hangslot aan een bruggetje waarin ze hun initialen gekerfd hebben.
‘K *hartje* A’. Als semi Peter R de Vries en volbloed Gaellemuniger ben ik vooral benieuwd wie deze K&A zijn. Is het een verliefd puber stelletje uit het dorp dat druk aan het sparen is voor Parijs? Een echtpaar met een boot wat diverse ligplaatsen terroriseert met hun hangsloten? Zit er een lokale ijzerboer nogal omhoog met honderdduizenden hangsloten en hoopt hij er op deze manier van af te komen? Of gewoon iemand met gevoel voor humor die voor de gein een slotje heeft opgehangen en huilend van het lachen afwacht wat de reacties zijn?

Het is wel een mooie manier om je liefde te uiten, zo’n slotje. Stuk romantischer ook dan een bosje bloemen van de benzinepomp of een etentje bij een wokrestaurant. Alhoewel ik me afvraag wat je moet doen als de relatie stukloopt. Wat doe je dan? Duik je het sleuteltje op? Of zou je -eventueel- je partner er achteraan mogen gooien? En is er een maximum aantal slotjes wat je mag ophangen met verschillende partners? Zelf heb ik nergens ter wereld een slotje hangen, nee. Wat niet wil zeggen dat ik niet romantisch ben hoor,welnee, op de Zwarte Cross heb ik ooit een frikandel speciaal op ‘Lady & the vagebond’ -u weet wel, dat met die spaghetti slierten- achtige wijze gegeten met een tijdelijke verkering. Kortom, veel romantischer dan mij gaat u ze niet vinden op deze aardbol. Overigens was deze kortstondige Achterhoekse romance meteen al ten dode opgeschreven, dit omdat ik niet beschik over een John Deere tractor. De liefde van een Zwarte Cross dame gaat door de blubber.

Nu Genemuiden de liefdes slotjes in zijn/haar hart heeft gesloten, kunnen we stellen dat we bij de groten der aarde horen. Maar ja, what’s next? Het wachten is nu op de illegale kunstwerken van Banksy, de gasten van KampSeedorf die Freek van den Berg eren met een levensgroot portret onder het tunneltje vlakbij sportpark De Wetering, een achtbaan op de kermis tijdens de biestemarkt en de eerste editie van het nu al legendarische festival ‘Buuznpop’.

Laten we hopen dat de lokale ambtenaren in deze onschuldige liefdevolle uitspattingen niet iets zien wat volgens hen niet in het zogenaamde bestemmingsplan voor bruggetjes past.

Let love rule.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten