vrijdag 24 juni 2016

We zijn af van de Engelsen, nu nog van Bert van Oostveen

Nou, dat was het dan. Onze Britse vrienden willen niet meer bij ons horen. ‘Dan niet joh, verslik je maar in een kopje thee’, denk ik dan. Ja sorry, ik ben niet altijd zo haatdragend hoor. Maar het voelt wel een beetje als een scheiding. Dat één persoon niet meer bij je wil horen doet al pijn, laat staan een compleet volk. Of nou ja, compleet. De verhoudingen zijn 52% die niet met mij in één Europa willen leven, tegen 48% die dat wel willen. Niet dat ze op staande voet bij ons weg zijn hoor, neuh, dat gaat nog minstens twee jaar duren. De EU blijkt dus een hardnekkige SOA waar je niet 1,2,3, van af bent.

Overal zie je nu de ideeën ontstaan om ook Nederland uit de EU te halen. En ik zal heel eerlijk zijn, ik heb geen flauw benul of we er dan op vooruit of achteruit gaan. Zo heel diep zit ik niet in het politieke gebeuren. Ja, ik kijk wel eens naar dat themakanaal van de NPO ‘Politiek 24’, waar je 24 uur per dag debatten kunt bekijken. Vooral ‘s nachts, wanneer ik niet kan slapen. Echt, een wondermiddel. Mensen die last hebben van slapeloosheid, check ‘Politiek 24’, hier kan geen warme melk met honing of Valium tegenop. Op dat kanaal zag ik vannacht een welbespraakte mevrouw die in zoveel mogelijk moeilijke woorden per minuut probeerde uit te leggen wat de voor en nadelen van de Brexit waren. Ik kon er u verwacht het niet geen touw aan vastknopen. Wat me wel bij is gebleven, is dat ze het had over de Engelse jongeren. Die hoefden zich geen zorgen te maken, want ik citeer “De Engelse jeugd kan ondanks de Brexit nog zonder problemen naar Barcelona om musea te bezoeken”.

Nou, ik weet het niet, maar ik zou me pas écht zorgen gaan maken wanneer de Engelse jeugd naar Barcelona trekt om überhaupt een musea te gaan bezoeken, i.p.v. rood verband in een shirt van de lokale voetbalclub stomdronken over straat te zwalken. Nu we het toch over voetbalclubs hebben, ik wil aan de hand van de Brexit een referendum. Bij de KNVB. Over Bertje van Oostveen. Bertje is in mijn ogen de grote aanstichter van alle ellende die er momenteel in Zeist aan de gang is. Met als dieptepunt, het EK in Frankrijk met Oranje. Of vooral, het EK in Frankrijk zonder Oranje. Een man wiens keuzes met enkele regelmaat verkeerd uitpakken, maar die gewoon kan blijven zitten omdat de enige persoon die hem kan ontslaan, Bertje van Oostveen zelf is.

Daarom, lieve Nederlanders, ben ik voor een referendum bij de KNVB. Met als doel het hoofd van Bert op het hakblok te leggen. Stem vóór het voetbal, stem tegen Van Oostveen.

#Bertxit

Geen opmerkingen:

Een reactie posten